Masculin, Féminin

昨日はこの映画を見に行った。

場所はプラネット1でした。そしたら、場所に着いて、チケットをかった。映画館は二階でした、一階で喫茶店がありました。時間があったから、喫茶店でコーヒを飲みに行った。

ビックリ!喫茶店の中にいろいろな人々は話がありました。喫茶店のメイードは「映画から来た?」と聞きました。「はい」と行っていました、。

彼女は「座って」と言っていました。座って、話を聞いた。「だめ!ぜんぜんを分からない」と思いました。それから、僕のノートで話を書きました。話の台本は僕のノートの話は違いましたけど、でも。。。

そしたら、映画の天才の話は終わりました。僕は映画だけを見たかったけど、話だけがありました。話の女の子は来て、「すみません。。。」と言っていました。映画だけを見たいと言っていました。彼女もビックリしました。映画も始めました。。。その話は違う事と言っていました。

恥ずかしい!

映画の中に、映画館を入りました。映画は面白い。

かわいい女の子=あぶない!

Ahir començava el festival de cinema europeu a Osaka. Sota aquesta iniciativa, es pretén promoure el cinema europeu al Japó.

Així doncs, desprès de rebre una invitació d’una amiga, vaig decidir anar a ficar-hi el nas.

Prèviament al festival en si hi havia una espècie de screenings de certes pel·lícules de la Nouvelle Vague francesa. Com que la nit del divendres no tenia res a fer vaig agafar la bici i em vaig dirigir a un lloc anomenat Planet 1, al cor d’Osaka amb l’esperança de poder veure Masculin, Femenin una peli de Godard del 1965 que encara mai havia pogut veure.

El cine de Godard particularment m’agrada. Crec que és la manera transgressora que té d’explicar històries el que més m’atrau d’aquest cineasta. A vegades no hi ha lògica en el fil narratiu, en les accions dels personatges o en les paraules d’aquests. És precisament aquest maixambrat caòtic el que m’agrada.

En tot cas, primer havia de trobar el lloc on feien la peli. Desprès de quasi 45 minuts fent voltes amb la bici a la mateixa illa de cases, se m’apropà un missatger amb la seva fixie, d’alguna manera solidari amb mi. El bon noi, agafà el mapa que duia entre dents i m’explicà que el que buscava estava 2 illes més enllà. Desprès de reconèixer que sóc un estúpid per orientar-me, li vaig agrair les seves indicacions i vaig continuar cap al cinema.

Així doncs arribo al cine-club aquest. Es tracta d’un vell edifici de 2 pisos. Al primer pis hi ha una cafeteria. Al segon, el cine en si, que no és més gran que el menjador de casa meva i consta de 5 línies de 4 butaques. En fi… compro la meva entrada i, després d’adonar-me que tinc 45 minuts encara, decideixo anar a la cafeteria a fer un mos.

Només entrar, se m’apropa una cambrera (que està molt bona per cert) i em pregunta si vinc per lo del cine. Li contesto que si, i que menjaré una amanida i una cola. Em fa seure entre un grup de gent (bàsicament ocupen tot el local) que estan fent una espècie de tertúlia i em du l’amanida i una Coronita. Amablement li dic que he demanat una Cola (en japonès cola es diu “cora”)… Strike 1.

Entre que la tertúlia continua i em porten el menjar començo a intentar captar que diuen. Pel que entenc, i per les fotocòpies que m’han posat davant, interpreto que estan debatent sobre tècniques narratives en el cinema. Penso “calla, que deuen fer una espècie de pre-tertúlia sobre la peli i desprès la veurem”. La cosa va per llarg i nerviós com sóc no sé parar quiet. Així doncs, agafo el meu bloc de notes i començo a prendre apunts. Obviament, com que no m’entero de res, decideixo començar a escriure una historieta que no té res a veure amb la tertúlia. Vaig mirant insistent el rellotge i ja quasi ha arribat l’hora de la peli. Però res. Ara ens fan presentar-nos un a un. Pel que sembla tots són estudiants, gent que treballa en la indústria del cine… Quan arriba el meu torn, proclamo que jo vaig estudiar cinema fa molts anys i que únicament he vingut perque m’interessa la nouvelle vague (una mentirijilla com qualsevol altra).

Ja portem 30 minuts per sobre del inici previst de la pel·lícula amb lo que m’apropo a la cambrera dels meus somnis i li pregunto que quan veurem la pel·lícula. Em contesta que tingui paciència. Serà per paciència doncs…

En aquell moment, la tertúlia acaba i se m’acosta la que sembla la responsable de tot. Em pregunta que que collons he vingut a fer. Li contesto que jo únicament he vingut a veure Masculin, Feminin. Em diu que la peli ja fa 30 minuts que ha començat i flipo bastant XD Amablement m’acompanya a la sala i entro amb 30 minuts i escaig de retràs.

Conclusió: compte amb les cambreres maques.

2 thoughts on “Masculin, Féminin

  1. Fede says:

    Te iba a contesta en el anterior hilo, pero no querías comentarios, en fin… hay que joderse 😉

    Quiero decir que tienes que joderte… pq. voy ponerlo aquí:

    No era vermell el que veia als seus peus sinó verd. Un verd daltònic, sang d’un esser arribat d’una galàxia llunyana. I era aquest mateix color el que l’encegava i li feia veure mort allà on només havia il·luminació, descobriment.

  2. jaume says:

    mmmm em queda un dubte
    què coi feia aquella gent llavors?

    PD: Enric, a tots ens hagués passat si et consola pensar-ho…

Leave a Reply

